Transportatorii solicită modificarea proiectului privind rambursarea accizei suplimentare

accizei suplimentare Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția asupra unor aspecte cruciale care vor afecta serios activitatea operatorilor de transport rutier dacă vor fi legiferate conform actualului proiect de Hotărâre de Guvern prin care se stabilesc condițiile, procedura și termenele de restituire către operatorii de transport rutier licențiați, a sumei de 4 eurocenți din acciza suplimentară de 7 eurocenți.
Astfel, potrivit proiectului de act normativ, articolul 4 stipulează că nu sunt eligibili pentru restituirea de accize operatorii economici care se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională sau lichidare.
UNTRR solicită Guvernului României eliminarea acestui articol din proiectul de act normativ. Păstrarea acestor prevederi va conduce fără îndoială la încetarea activității operatorilor de transport aflați în una din situațiile enumerate. În mod concret, acești operatori de transport vor fi în situația de a nu mai putea concura în condiții egale cu ceilalți operatori, deși legea insolvenței încearcă să dea o șansă firmelor aflate în dificultate financiară.
În vederea reglementării acestei situații și pentru crearea unei situații benefice atât pentru operatorii de transport aflați sub incidența art. 4 cât și pentru statul roman, Uniunea propune crearea unui mecanism de compensare a datoriilor la bugetul de stat cu sumele care urmează a fi recuperate din acciză. În acest mod, mecanismul compensării va aduce un avantaj de flux monetar și va oferi șansa firmelor aflate într-o situație dificilă să se echilibreze. Totodată, ar permite ca încasările la bugetul de stat să crească semnificativ sau, cel puțin, datoriile la bugetul de stat s-ar reduce, prin compensarea lor cu sumele care ar trebui returnate din acciză. Acest mecanism este deja utilizat cu succes în Ungaria unde s-a înregistrat creșterea consumului de motorină datorită posibilității de compensare cu alte datorii la stat. Transportatorii din Ungaria preferă să alimenteze acasă, chiar dacă motorina fără TVA și cu acciza rambursată este ceva mai scumpă decât în Austria, tocmai datorită avantajului oferit de posibilitatea de compensare.
Totodată, UNTRR consideră că este necesară modificarea articolului 15 care prevede aprobarea sau nu a cererii de restituire în termen de două luni de la data înregistrării. Termenul prevăzut înseamnă, în primul rând, pentru operatorii de transport o finanțare de peste șase luni a costurilor suplimentare cu acciza. UNTRR propune înlocuirea acestui termen, cu un termen maxim de zece zile în care să fie luată decizia de aprobare a cererii de restituire a accizei suplimentare.
UNTRR mai atrage atenția asupra faptului că necorectarea acestor aspecte pentru operatorii de transport rutier, așa cum sunt ele prevăzute în actualul proiect de act normativ, nu va face altceva decât să forțeze în continuare operatorii de transport să alimenteze în afara granițelor țării și să își echipeze vehiculele cu rezervoare cu o capacitate din ce în ce mai mare. Mai mult decât atât, transportatorii vor fi obligați să majoreze tarifele cu 15% pentru a recupera pierderile provocate de acciza nerecuperabilă, majorare pe care au amânat-o în așteptarea returnării accizei suplimentare.UNTRR solicită de urgență Guvernului României să corecteze proiectul de act normativ și normele de aplicare, astfel încât procedura de rambursare a accizei suplimentare să fie una rapidă, facilă, modernă și echitabilă.

Scris de la 27/06/2014. Adaugat in National. Poti urmari orice raspuns la acest articol prin intermediul RSS 2.0. Poti lasa un comentariu sau un trackback (link) la acest articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *