Basescu critica Guvernul pentru problemele din agricultura

Presedintele Traian Basescu a criticat din nou guvernarea lui Victor Ponta, intr-un discurs pe tema problemelor din agricultura sustinut la Fundulea in judetul Calarasi, cu ocazia participarii la „Ziua Cercetării Procera”. Seful statului a afirmat ca i se pare „strigator la cer” faptul ca agricultorii nu pot beneficia de certificate de depozit pentru a isi valorifica productia si a afirmat ca este „ori proasta guvernare, ori favorizarea achizitorilor” de catre ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.
“Agricultura de succes nicaieri in lume si cu atat mai putin in Europa nu este o agricultura lasata strict pe umerii agricultorilor. Avand in vedere importanta strategica a acestui setor, toate statele s-au implicat pozitiv pt a ii sprijini pe agricultori Este un lucru care din pacate se intampla mai putin in Romania, sau nu suficient de consistent, iar anul acest se intampla aproape cel mai putindin ultimii 10 ani. Imi este cunsocuta marea problema a producatorilor agricoli. desi avem o productie foarte mare, anul acesta nu pot beneficia de certificatele de depozit, ceea ce ii obliga sa vanda acum productia de grau”, a spus presedintele.
“Guvernul, neasigurand la fondul de garantare resursele necesare pentru emiterea certificatelor de depozit, i-a lasat pe producatorii agricultori romani dezarmati in fata achizitorilor. Eu ca om care priveste cu atentie la acest sector nu pot sa spun decat: ori este proasta guvernare, ori ministrul agriculturii care trebuia sa il informeze pe premier a vrut sa ii favorizeze pe achizitori. Ori proasta guvernare, ori aranjament, lucru in favoarea achiziatorilor de pe piata romaneasca”, a adaugat Basescu.
„Guvernul are o mare responsabilitatea in sabotarea agricultorului roman anul acesta”, a mai spus Basescu.
Intrebat daca a incercat sa discute cu premierul aceste probleme, presedintele a replicat: „Nu imi raspunde la telefon”

Scris de la 21/08/2013. Adaugat in Regional. Poti urmari orice raspuns la acest articol prin intermediul RSS 2.0. Poti lasa un comentariu sau un trackback (link) la acest articol.