Andreea Paul: La motorina, taxele care intră în calculul prețului final la motorină au crescut cu aproape 23,5% din aprilie 2012 până în prezent

Guvernarea Ponta a însemnat pentru români îngreunarea nivelului de trai în numai 2 ani de când se află la putere. Prețul la combustibili a crescut pe motorinaseama majorării taxelor care intră în calculul prețului final.

 

România avea cel mai mic preț la benzină la instaurarea Guvernului Ponta.
În numai 2 ani de guvernare, am urcat pe locul 10. Creșterea prețului la
motorină a fost și mai accentuată: dacă acum 2 ani aveam al treilea cel mai
mic preț la motorină, astăzi ne aflăm pe locul 19 în UE-27 și suntem
depășiți de state precum Polonia, Franța, Austria, Spania, Germania.

 

În acest context, România se clasează pe locul doi cu cea mai mare creștere
a valorii taxelor care intră în calculul prețului final la benzină și la
motorină. Ne depășește numai Cipru.

 

În România, taxele care intră în calculul prețului final la benzină au
crescut cu mai mult de 20% de la instaurarea Guvernului Ponta. În schimb,
la nivel european, taxele au scăzut, în medie, cu peste 1,5% pentru că
majoritatea țărilor din UE au scăzut valoarea taxelor la benzină. Ce
înseamnă aceasta pentru fiecare român? Că taxele din prețul benzinei au
crescut cu aproape 122 de euro la mia de litri. Cehii însă s-au bucurat de
o reducere cu 9,7% a taxelor care intră în calculul prețului final al
benzinei, ungurii de diminuarea cu 9,5% a acestora, iar polonezii – de o
scădere cu 3,7% (Tabel 1).

 

La venirea la guvernare a USL, România era pe locul 3 în UE-27 cu cele mai
mici taxe care intră în calculul prețului final al benzinei, după Cipru și
Bulgaria. Astăzi ne aflăm pe locul 12. Avem taxe mai mari decât Ungaria,
Austria sau Polonia. Vecinii din sud, bulgarii, nu doar că au reușit să se
mențină pe primul loc, continuând să aibă cele mai mici taxe, dar și-au și
consolidat poziția, reușind să reducă valoarea taxelor. Asta da
competitivitate!

 

La motorină, taxele care intră în calculul prețului final la motorină au
crescut cu aproape 23,5% din aprilie 2012 până în prezent. Și în acest caz,
taxele la nivel european s-au redus cu aproape 0,4%. Practic, pentru
români, taxele au crescut cu aproape 132 de euro la mia de litri. În țările
din regiune, taxele care intră în calculul prețului final al motorinei au
scăzut cu 8,6% în Cehia, cu 8,3% în Ungaria și cu 2,8% în Polonia (Tabel 2).

 

La valoarea taxelor pentru motorină, situația este mult mai dură. În
momentul în care PDL-ul a plecat de la guvernare a lăsat România cu a
cincea cea mai mică valoare a taxei care intră în calculul prețului final
la motorină. Cei 2 ani de guvernare iresponsabilă socialistă au reușit să
aducă România pe un loc rușinos: suntem pe locul 8 la cele mai mari taxe pe
motorină din 27 de state membre ale UE, după țări precum Austria, Belgia,
Franța, Polonia, Spania.

 

Creșterea taxelor la combustibili influențează toate industriile și se
resimte în prețurile finale ale oricărui bun. România nu are cum să devină
competitivă pe plan european atâta vreme cât omoară industria cu creșteri
de taxe.

Scris de la 25/04/2014. Adaugat in National. Poti urmari orice raspuns la acest articol prin intermediul RSS 2.0. Poti lasa un comentariu sau un trackback (link) la acest articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *